Gruzie

Na požádání Pardubického kraje byla naší školou vybrána skupina čtyř žáků – kuchařů, kteří se měli podílet na přípravě jídel na velvyslanectví ČR v Gruzii při příležitosti oslav Dne české státnosti. Vybraní žáci byli: Adam Nastoupil, Jan Dvořák, Veronika Krejsová a Zita Daňková. Jejich pedagogický doprovod zajišťoval Mgr. Jaroslav Horák.

Naše cesta do Tbilisi, hlavního města Gruzie, začala v pondělí 25.9 2017 v 14.20 na vlakovém nádraží v Ústí nad Orlicí, odkud jsme se vlakem dopravili do Prahy. Z letiště Václava Havla jsme v podvečer v 19.20 s tureckými aeroliniemi nejprve odlétali do Istanbulu a odtamtud pak do Tbilisi. Tam jsme přistáli brzy ráno ve 4.30 místního času. Na letišti na nás čekali zástupci české ambasády, kteří nás odvezli do našeho bytu v centru města.

Celé dopoledne jsme po únavném cestování prospali a odpoledne jsme se pak vydali na prohlídku Hlavní třídy v Tbilisi. Žáci tak mohli poprvé vidět i vnímat ruch gruzínské metropole. Viděli jsme celou řadu zajímavých historických památek, jako např. náměstí Svobody, Puškinův památník a parlament. Ve středu na žáky již čekala práce na velvyslanectví ČR, kde celkem 8 hodin připravovali pokrmy na slavnostní večer Dne české státnosti. Ten se konal následující den 28. 9. 2017. Tento den naši žáci opět pracovali v kuchyni a připravovali některá z jídel pro celkem 400 hostů. Mezi hosty z různých ambasád byla i delegace Pardubického kraje v čele s hejtmanem panem Netolickým.

Ještě před začátkem slavnostního večera velvyslanec ČR pan Pernický osobně poděkoval našim žákům za perfektní a profesionální práci. Pak se s nimi i společně vyfotil. Pro všechny žáky to byla první osobní zkušenost ze setkání s vysoce postaveným státním představitelem ČR.

Poslední den jsme měli vyhrazen na prohlídku města, jeho historických památek i blízkého okolí a samozřejmě na nakupování. Domů jsme odlétali časně ráno a opět přes Istanbul. Do Prahy jsme dorazili v 8.30 ráno. Pak nás ještě čekala cesta vlakem do Ústí nad Orlicí, kde na žáky čekali jejich rodiče a kde celá akce úspěšně skončila.

Všem žákům patří poděkování za výbornou reprezentaci školy a skvělé vystupování po celou dobu zájezdu. Věřím, že tento pobyt přinesl žákům nejen hodně zážitků a zkušeností, ale i motivaci pro jejich další profesní rozvoj. Navíc se pohybovali v prostředí, kde mohli uplatnit i své jazykové znalosti.

Za tuto akci jsme z velvyslanectví v Tbilisi obdrželi poděkování.

Další fotografie jsou v našem albu.